Wijnand Peterse - Wu Wei Tai Chi school Gouda
Wijnand Peterse

Wijnand Peterse beoefent sinds 1986 taijiquan, sinds 1991 bij grootmeester Fei Yuliang. Wijnand is gecertificeerd leraar met jarenlange ervaring bij Fei Wushu.

Wijnand Peterse is fysiotherapeut, en verzorgt als zodanig regelmatig tillessen voor verzorgenden. Hierbij wordt vaak van dezelfde principes gebruik gemaakt als binnen interne stijlen zoals Tai Chi. Vanuit zijn vak heeft hij zich bekwaamd binnen de haptonomie. Ook binnen deze benaderingswijze zijn veel overeenkomsten te vinden met Tai Chi. Te denken valt hierbij met name aan het ontwikkelen van het gevoel en het volgen van je natuur.

Nog steeds traint hij bij grootmeester Fei om zijn kundigheid te verfijnen. Doordat de relatie met de grootmeester levend gehouden wordt, kan men vanuit de WuWei school gemakkelijk deelnemen aan workshops van grootmeester Fei, die regelmatig plaats vinden.

Judith van den Hoek Wu Wei Tai Chi school Gouda
Judith van den Hoek

Judith van den Hoek is leerling bij grootmeester Fei en sinds enkele jaren gecertificeerd docente bij WuWei. In het dagelijks leven is ze werkzaam als DTP/vormgever in de reclame.

Tai Chi is voor haar een welkome afwisseling met haar werk door de aandacht voor het bewegen. Ze laat anderen graag de lichamelijke en geestelijke ontspanning ervaren die deze bewegingsleer met zich meebrengt. Iets wat door het snelle en jachtige leven van tegenwoordig hard nodig is. Daarnaast ervaart ze dat het beoefenen van Tai Chi je mentaal sterker maakt en op die manier kan helpen om te leren gaan met stressvolle situaties.

Theo Boons

Theo is sinds 2006 leerling bij WuWei, en is een door grootmeester Fei Yuliang opgeleide leraar. Om zijn vaardigheid verder te verbeteren traint hij wekelijks bij grootmeester Fei. Hij is werkzaam in de ICT waar het er vaak zeer hectisch aan toe gaat. Tai Chi biedt hem een tegenwicht dat bijdraagt aan de balans in zijn leven. Hij vindt het niet alleen fijn om deze sport te beoefenen; hij geniet ook van het overbrengen van de vaardigheid op anderen om hen te zien groeien en ontwikkelen in het pad dat hijzelf volgt. Theo is een zeer enthousiaste docent!